.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مشروح سخنان وزير پيشنهادي كشور و مخالفان و موافقانش

جلسه علني امروز مجلس براي بررسي ديدگاه‌ها و برنامه‌هاي وزراي پيشنهادي محمود احمدي نژاد براي حضور در كابينه دهم كه از ساعت 8 بامداد آغاز و در دو نوبت كاري صبح و بعد از ظهر برگزار شد، پس از بحث و تبادل نظر در خصوص 6 وزير پيشنهادي در ساعت 18 پايان يافت.

به‌ گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، در نوبت صبح نشست امروز نمايندگان ملت، صلاحيت علي اكبر محرابيان و كامران دانشجو وزراي پيشنهادي صنايع و معادن و علوم، تحقيقات و فناوري مورد بررسي قرار گرفت و ادامه بحث در خصوص سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به جلسه بعد از ظهر موكول شد كه در كنار عبدالرضا شيخ‌‌الاسلامي و مصطفي محمدنجار وزراي كار و امور اجتماعي و كشور به دفاع از خود پرداخت.
هنگام بررسي ديدگاه‌ها و برنامه‌هاي گزينه پيشنهادي رئيس جمهور براي تصدي وزارت كشور، ابتدا دو نماينده موافق و دو نماينده مخالف هر يك به مدت 15 دقيقه به بيان ديدگاه‌هاي خود در خصوص ديدگاه‌ها و برنامه‌هاي محمدنجار پرداختند كه البته بخشي از وقت خود را هم به نمايندگان همسو اختصاص دادند و در انتها نيز، وزير پيشنهادي از برنامه‌هاي خويش دفاع كرد.

نجار: خدمت‌گذاري بي‌منت و پيشرفت بومي از الزامات تحقق عدالت اجتماعي است
وزير پيشنهادي كشور تاكيد كرد: خدمت‌گذاري بي‌منت و پيشرفت بومي از الزامات تحقق عدالت اجتماعي است و من اين موضوعات را پيگيري خواهم كرد.
مصطفي محمدنجار وزير پيشنهادي كشور براي كابينه دهم كه در صحن مجلس برنامه‌هاي خود براي اين وزارتخانه را تشريح مي كرد، با اشاره به سوابق مديريتي و اجرايي خود در گذشته خصوصا در وزارت دفاع، وزارت دفاع را يك وزارتخانه ذوابعاد معرفي كرد و گفت: اين وزارتخانه به واقع يك وزارتخانه راهبردي و حاكميتي است كه ماموريت‌هاي متنوعي مانند مديريت حوزه‌هاي صنعت دفاعي و خدمات رفاهي، خدمات گسترده عمراني و تحقيقاتي،‌ حقوقي و پارلماني و مقولات ديپلماسي بين‌المللي را بر عهده دارد. نجار افزود: به فضل الهي آمادگي پذيرش مسئوليت در عرصه‌هاي سياسي، فرهنگي و امنيتي و اجتماعي كشور مهيا گرديده و از بيشترين سنخيت با وزارتخانه كليدي وحساس مانند وزارت كشور برخوردار است.
وي ادامه داد: در طول 4 سال گذشته با عنايت الهي و رهنمودهاي رهبري و تلاش‌هاي شبانه‌روزي دانشمندان و متخصصان و همكاري و تعامل جامعه علمي كشور، زمينه‌هاي تحول و جهش بي‌سابقه در عرصه‌هاي فني، علمي و تحقيقاتي فراهم آمد كه نقطه عطف آن صدها دستاورد و اختراع از جمله پرتاب ماهواره اميد در بهمن 87 بود كه فضا را به تسخير اراده خستگي‌ناپذير ملت ايران درآورد و اين امر موجبات تشويق دانشمندان در صنعت دفاعي توسط اكثريت قاطع نمايندگان مجلس را فراهم آورد و علاوه بر ارتقاي سطح منزلت و جايگاه راهبردي كشورمان در نظام بين‌الملل و عضويت جمهوري اسلامي در باشگاه فضايي، غرور و اعتماد به نفس و عزت ملي را حياتي دوباره بخشيد.
وزير سابق دفاع ضمن تشكر از حسن اعتماد رئيس‌جمهور، خاطر نشان كرد: اينك با توشه‌اي از تجربه و دانش راهبردي نسبت به نيازها و اولويت‌هاي داخلي، فرصت‌ها و تهديدات منطقه‌اي و بين‌المللي و تحليلي جامع و عميق از شرايط كشور، در معرض راي اعتماد نمايندگان بصير و زمان‌سنج در مجلس به عنوان وزير كشور قرار گرفتم.
نجار با اشاره به انتخابات دهم راست جمهوري اظهار داشت: اين انتخابات كه با مشاركت حداكثري و شورانگيز مردم در پاي صندوق‌هاي راي در 22 خرداد برگزار شد، فصلي جديد در تجديد حيات سياسي و اجتماعي انقلاب و نظام مردمسالاري ديني گشود و الزامات تازه‌اي از تحقق گفتمان پيشرفت و عدالت را پيش روي ملت ايران و دولت خدمتگذار قرار داد كه به تعبير مقام معظم رهبري، راي 40 ميليوني مردم، راي به جمهوري اسلامي ايران بود.
وي گفت: اينجانب در چنين فضايي با استعانت از قدرت لايزال الهي، مصمم هستم در چارچوب قانون اساسي، اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله، برنامه‌هاي توسعه پنج ساله و استفاده از ظرفيت‌ نيروهاي متعهد و كارآمد ديدگاه‌ها و رويكردهاي خود را در صورت راي اعتماد شما نمايندگان در وزارت كشور مورد اهتمام و پيگيري قرار دهم.
وزير پيشنهادي وزارت كشور تصريح كرد: اين وزارتخانه به عنوان يك وزارتخانه حاكميتي و فرابخشي مي‌تواند نقش ستاد هماهنگ كننده بخش‌هاي مختلف دولت را عهده دار شود در حقيقت نيروي محرك قوه مجريه در همه استان‌ها و مناطق گوناگون خواهد بود و قادر است از سنگيني بار مجموعه دولت در بخش‌هايي چون اشتغال، مسكن، بهداشت و درمان وامور زيربنايي عمراني بكاهد و به تحقق آنها سرعت و شتاب بالايي ببخشد.
نجار افزود: با تشكيل اتاق‌هاي فكر و دعوت از فرهيختگان و بكار گرفتن نظر نخبگان مي‌توان وزارت كشور را به عنوان كانون مديريت پوياي نخبگي در تمام حوزه‌هاي اجتماعي و سياسي امنيتي و عمران و آباداني مبدل كرد.
وي در خصوص رويكردهاي سياسي خود در اين وزارتخانه اظهار داشت: از آنجا كه وزارت كشور داراي ماهيتي سياسي است و با نهادهاي مدني و سياسي از قبيل احزاب، جمعيت‌ها و تشكل‌ها سرو كار دارد، لازم است ضمن بسترسازي و ظرفيت‌سازي براي پويايي و تعامل در تكاپوي هر چه بيشتر اين نهادها در جهت ارتقاي كيفي و محتوايي فعاليت و حضور آنها در عرصه اجتماعي اقدامات هماهنگ و منسجمي به مرحله اجرا درآورد و در اين راستا راهبردهايي چون افزايش اعتماد عمومي، بسط روحيه فعاليت جمعي، نخبه‌پروري سياسي، تقويت روحيه نقدپذيري ، تعميق اصول اخلاق سياسي و احترام متقابل انساني و اسلامي و نشاط سياسي اقشار مختلف جامعه مي‌بايد به مثابه سرفصل‌هاي اساسي رويكردهاي سياسي وزارت كشور قلمداد شود.
وزير پيشنهادي وزارت كشور گفت: افتخار نظام مردمسالاري ديني در طول سه دهه گذشته در سطح منطقه و بين‌المللي ناظر بر اين بوده و هست كه هر ساله شاهد برگزاري حداقل يك انتخابات حساس و سرنوشت‌ساز در كشور بوده‌ايم.
نجار با بيان اينكه بنيان نظام در راي و خواست مردم استوار است، تاكيد كرد: نظام اسلامي توانسته آحاد جامعه را با ميانگين بالاي مشاركت به عرصه بكشاند از اين رو انتخابات به عنوان پيوند دهنده اراده ملت در ساختارهاي حاكميت از شان و جايگاه ويژه برخوردار است و تحت هيچ شرايطي نبايد عظمت و حساسيت اين دستاورد عظيم خدشه دار شود.
وي ادامه داد: براي اينكه بتوان از اين وضعيت براي به ميدان آوردن مردم كه بهره‌هاي هر چه بيشتري عايد نظام ساخت، استفاده كرد، لازم است با همفكري و تعامل نمايندگان مجلس كاستي‌هاي قانون انتخابات را اصلاح و برطرف كنيم.
وزير پيشنهادي وزارت كشور تصريح كرد: همچنين گام‌هايي براي مكانيزه كردن انتخابات برداشته شده كه شايسته است تكميل و ساماندهي شود.
نجار با بيان اينكه جامعه مطلوب شامل آحاد شهرونداني است كه در بستر فعاليت‌هاي يك دولت كارآمد از فضاي پرنشاط و شوق‌انگيز برخوردارند، خاطر نشان كرد: با اين رويكرد، هدف وزارت كشور تامين توسعه سلامت سياسي با كسب حداكثر رضايتمندي خواهد بود كه برآيند منطقي آن شامل ارتقاي سرمايه‌هاي اجتماعي، ‌افزايش روحيه مشاركت‌جويانه و ايجاد انسجام و افزايش همبستگي ملي مي‌شود.
وي گفت: در اين بخش بر اين باوريم كه با بسترسازي مناسب سياسي و فراهم آوردن و گسترش هرچه بيشتر آزادي‌هاي سياسي و اجتماعي در چارچوب قانون اساسي و منويات مقام معظم رهبري خواهيم توانست نسبت به گسترش و تعميق فعاليت‌هاي سياسي و اجتماعي و ارتقاي سطح اعتماد عمومي، جامه عمل بپوشانيم.
نجار درباره رويكرد امنيتي برنامه خود نيز اظهار داشت: اگر در نظر آوريم كه مقوله امنيت بيش از آنكه سخت‌افزاري باشد، نرم‌افزاري است. امنيتي پايدار و قابل اعتماد خواهد بود كه جامعه محور باشد يعني در هر سطحي كه مي‌خواهيم امنيت برقرار شود، به همان تناسب بايد لايه‌هاي اجتماعي را به عرصه آوريم.
وي خاطر نشان كرد: براي مثال در مسئله امنيت مرزها به حضور مرزنشينان و نيروهاي مردمي توجه شود و بر اين اساس براي امنيت پايدار و درون‌زا مي‌توان با تقويت زيرساخت‌هاي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي و با تكيه بر ابزارهاي اقناساز به مردمي كردن امنيت و حفظ ثبات اجتماعي پرداخت و به تعبير ديگر گفتمان امنيتي جامعه محور در تكاپو است و براي حمايت و صيانت از اجتماع در مقابل تهديدات و آسيب‌پذيري‌ها و ايجاد امنيت رواني و آسايش خاطر جامعه به ياري آحاد مردم جامه عمل بپوشاند.
نجار گفت: من در وزارت دفاع به عنوان وزير، در شورايعالي امنيت عضويت داشتم و در جلسات اين شورا و كميسيون‌هاي دفاع مرتبا شركت داشته و به اين موضوع كاملا آشنايي دارم. با توجه به جايگاه وزارت كشور در حوزه امنيتي و موقعيت وزير كشور به عنوان رئيس شوراي امنيت كشور لازم است شناخت عميقي از بسترها و زمينه‌هاي تهديد و ناامني و روش‌هاي كم هزينه و پرفايده در برخور د با اين مسائل فراهم شود.
وزير پيشنهادي كشور ادامه داد: در همين راستا شايسته است به تقويت نيروي انتظامي جهت مقابله با جرائم سازمان يافته و ناهنجاري‌هاي اجتماعي به مواد مخدر و با تجهيز هر چه بيشتر آن به شيوه‌هاي روز و پيشرفته در تامين امنيت و نظم اجتماعي از رويكرد بازدارندگي و پيشگيري در مقابله با عوامل مخل امنيت و نظم عمومي بهره‌گيري شود.
نجار همچنين بر تقويت تعامل و هماهنگي دستگاه‌هاي اطلاعاتي، انتظامي و قضايي و نيز گسترش همكاري‌ها با كشورهاي همسايه كه تعداد
وي با اشاره به برنامه‌هاي عمراني خود گفت: از الزامات تحقق عدالت اجتماعي، خدمت‌گذاري بي‌منت و رشد پيشرفت بومي درهمه قلمروهاي پيش رو بويژه قلمرو عمراني است؛ از سوي ديگر تحول در فعاليت‌هاي سازندگي، رفاه و آباداني به صورت مطلوب منطبق با خواست و رضايت عمومي است و تصريح در سند چشم انداز براي تامين آسايش، رفاه، رضايتمندي و همراهي مردم ما را مكلف به تحول و شتاب‌بخشي در فعاليت‌هاي عمراني كرده است.
نجار تصريح كرد: در كنار ضرورت تقويت همگرايي و هم افزايي با مديريت شهري، شوراها و دستگاه‌هاي دولتي دخيل در امور مربوط به كلانشهرها، توجه همه جانبه به روستاها، مناطق محروم و دور افتاده در زمره اولويت‌هاي اصلي دولت و نظام است و وزارت كشور به ياري همه مسئولان و دست‌اندركاران بويژه نمايندگان مجلس خود را مكلف مي‌داند كه در دهه پيشرفت و عدالت با برنامه‌ريزي دقيق و تلاش صادقانه به محروميت زدايي از روستاها و مناطق دورافتاده و حاشيه‌اي بپردازد و زيرساخت‌هاي توسعه متوازن و پايدار را به معناي واقعي كلمه جامه عمل بپوشاند.
وي ادامه داد: توسعه سامانه‌هاي حمل و نقل عمومي، مديريت بحران و تلاش براي ايجاد منابع درآمدي پايدار براي شهرداري‌ها از جمله برنامه‌هاي وزارت كشور براي تحقق اهداف عمراني، رفاهي و رضايتمندي عمومي در شهرها هستند و جالب است كه مي‌گفتند در اين موارد بنده برنامه ارائه نداده‌ام درحالي كه در همه اين موارد در برنامه بنده آمده است.
وزير پيشنهادي كشور گفت: در سراسر كشور به جز چند كلانشهر كه به مسئله زيباسازي و سيماي زيباي شهري توجه شده، برخي شهرهاي ما فاقد سيماي پرنشاط و منظر ايراني اسلامي هستند درحالي كه با ذوق معماري ايراني اسلامي مي‌توان جذابيت بخشي به سيماي شهرها را با ويژگي‌هاي شهري پاك، سالم، ايمن، روان و سبز با توسعه بنيادهاي الگوي شهر مجازي و دولت الكترونيك به عنوان يك هدف چند منظوره عمراني، فرهنگي و اجتماعي درنظر آورد.
وي با اشاره به رويكردهاي اجتماعي و فرهنگي خود در برنامه ارائه شده، با بيان اينكه همگي مستحضريد كه وزير كشور رئيس شوراي اجتماعي كشور است، افزود: رويكرد اجتماعي از جمله رويكردهاي اساسي و مهمي است كه شايسته توجه بيش از پيش مي‌باشد و در اين رويكرد ما با 70 ميليون انسان كه در قالب شهروندان، روستائيان و عشاير مي‌باشند روبرو هستيم كه فارغ از دين، مذهب و قوميت نيازمند خدمات دولتمردان هستند.
نجار ادامه داد: توجه به آحاد هموطنان عزيز و مشاركت آنان در كليه فعاليت‌هاي تصميم‌گيري و اجرايي در قالب گروه‌هاي مردم‌نهاد و فعاليت‌هاي اجتماعي مانند شوراهاي اسلامي شهر و روستا و نهادهاي مدني و غيره تاثير اساسي در توسعه درون‌زا و امنيت پايدار خواهد داشت؛ در همين راستا تنوع قومي و فرهنگي در كشور ما از ديرباز به عنوان يكي از امتيازها و فرصت‌هاي تاريخي و ملي به شمار آمده است كه چنانچه از آنها به درستي استفاده شود، ضمن افزايش هويت ملي شاهد انسجام اجتماعي بيش از پيش خواهيم بود.
وي افزود: در كنار تقويت و تحكيم نظام خانواده، حمايت از جايگاه زن و كودك و تقويت هويت ملي جوانان، تلاش براي مهار و كنترل آسيب‌هاي اجتماعي و ناهنجاري‌هاي فرهنگي و همچنين صيانت از حقوق شهروندي از اولويت‌هاي سياست‌هاي اجتماعي وزارت كشور است.
وزير پيشنهادي كشور يكي از محورهاي راهبردي برنامه خود در وزارت كشور را شايسته‌سالاري و كارآمدگزيني عنوان و تصريح كرد: توانمندسازي فرآيندهاي مديريتي و به كارگيري افراد شايسته و كاردان و گزينش مديران كارآمد و حاكم ساختن لياقت‌سالاري و استفاده از تجربيات مديران لايق، ضروري‌ترين نياز براي يك وزارتخانه كليدي و راهبردي همچون وزارت كشور است.
وي افزود:‌ اين وزارتخانه به واسطه شأن و جايگاهي كه دارد بايد اشاعه‌دهنده عيني قانون‌گرايي باشد و نيازها و اولويت‌هاي كشور و چشم‌اندازهايي كه براي نظام اسلامي در چارچوب گفتمان پيشرفت و عدالت ترسيم گرديده، ضرورت برنامه‌محوري را براي دولت‌مردان دو چندان ساخته است.
نجار تصريح كرد: سومين محور، نظارت عمومي و پاسخگويي است چرا كه مردم به عنوان صاحبان اصلي نظام و انقلاب اسلامي نقش مهمي در فرآيندهاي مديريتي و اجرايي دارند و رضايت مردم و نمايندگان ملت نقش اساسي در سياست‌گذاري‌ها و مديريت‌ها خواهد داشت. بنابراين توجه به سازوكارهاي نظارت عمومي از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار است كه در همين راستا نظم‌پذيري و پاسخگويي در نظام مديريتي از اصول دائمي خواهد بود.
وي خاطرنشان كرد: وزارت كشور يك وزارتخانه كشور شمول و دربرگيرنده همه مردم از طريق استانداري‌ها، فرمانداري‌ها و بخشداري‌ها است و غير از اين يك سري فعاليت ستادي نيز در وزارتخانه دارد و در كل موضوع فعاليت‌هاي اين وزارتخانه از مصاديق منافع ملي است مانند امنيت، عدالت، حقوق فردي و اجتماعي و رفاه عمومي و اقتدار ملي.
نجار ادامه داد: اين مصاديق كه گفته شد، جريان‌پذير و جناحي نيست بلكه متعلق به همه مردم است و وزارت كشور همچون چتري فراگير مي‌تواند آحاد مردم را در بر بگيرد و نمادي براي وحدت ملي و انسجام اجتماعي در سطح كشور باشد.
وزير پيشنهادي كشور گفت: اينجانب خود را براي انجام وظيفه با اين محورها آماده كرده‌ام و اگر قطعا اين آمادگي را در خود نمي‌ديدم در اينجا حاضر نمي‌شدم و اعلام آمادگي نمي‌كردم.
وي افزود: بنده حداقل 30 سال است كه لباس سربازي ولايت را پوشيده‌ام و هرجا كه ولايت تشخيص داد كه من بايد كاري را انجام دهم، در آن حاضر شده‌ام و به همين خاطر روزي در جبهه‌ها، روزي در صنعت دفاعي، روزي در خارج از كشور و روزي در كسوت وزارت دفاع بوده‌ام؛ امروز هم احساس مي‌كنم كه در اين سنگر با توجه به تجربياتي كه در زمينه‌هاي سياسي، فرهنگي و اجتماعي آموختم، بايد اين تجربيات را در اختيار بگذارم.
نجار نيروهاي سپاه را نيروهاي مكتبي، فرهنگي و انقلابي دانست و تصريح كرد: بنده به نظامي بودن خودم افتخار مي‌كنم چرا كه ما از روز اول تكليف‌مدار بوديم و هرجا باري از انقلاب بر روي زمين مانده باشد ما حاضر خواهيم شد و نوكري مردم و انقلاب را به عنوان يك سرباز ولايت انجام مي‌دهيم و امروز هم فكر مي‌كنيم كه مي‌توانيم در اين سنگر مثمرثمر باشيم كه البته قضاوت با شما نمايندگان است.
وزير پيشنهادي كشور در پاسخ به سوال مكتوب نادران مبني بر اينكه شما چقدر سابقه جبهه داريد، گفت: بنده انتهاي سال 57 از دانشگاه به آذربايجان غربي در منطقه نقده رفتم و مدتي در آنجا و كردستان بودم و از آنجا به سيستان و بلوچستان رفتم و سپس به ستاد مركزي سپاه در پادگان جمشيديه تهران و نگارستان هشتم آمدم؛ شروع تشكيل سپاه در آنجا يعني زماني كه شهيد كلاهدوز مسئول ستاد مركزي سپاه بود و آقاي جواد منصوري اولين فرمانده سپاه بود بنده در آنجا مسئول نظارت و ارزشيابي استان سيستان و بلوچستان شدم.
وي افزود: پس از آن مسئول تعاون كل سپاه و تشكيل واحدهاي بهداري و مددكاري و امور خانواده شهدا و تامين مسكن و تربيت بدني بودم و مرتب از ستاد براي تاسيس بهداري‌ها و مراكز درماني و آسايشگاه‌ها به جبهه مي‌رفتيم و پس از آن از سال 62 وارد بين‌الملل شدم كه در خارج از كشور كار مي‌كردم.
نجار تصريح كرد: در اين 30 سال من در واحدهاي ستادي اشتغال داشته‌ام و بعد هم كه وارد صنعت دفاعي شدم،‌ بنده عمدتا در واحدهاي پشتيباني كار كردم.
وي خاطرنشان كرد: چيزي حدود دو سال آنطور كه در پرونده من موجود است براي من سابقه جبهه نوشتند كه البته من خود را لايق اين بحث‌ها نمي‌دانم چرا كه دلم مي‌خواست لباس سبز آن روزم با خون آغشته شود و هيچ لحظه‌ تاريك و گمشده‌اي در زندگي من وجود ندارد.

* سخنان مخالفان و موافقان

انصاري (مخالف): برنامه ارائه شده وزير شبيه يك زندگينامه است
نماينده زنجان در مجلس شوراي اسلامي گفت:برنامه تقديمي نجار به مجلس به صورت زندگينامه است كه در اختيار نمايندگان قرار گرفته كه نكاتي در آن بيانگر عدم اشراف كامل وي به وظايف اين وزارت‌خانه حساس است.
جمشيد انصاري نماينده زنجان در مجلس شوراي اسلامي عصر امروز چهارشنبه در ادامه بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي كابينه دهم به عنوان مخالف مصطفي محمدنجار وزير پيشنهادي كشور گفت: وزارت كشور شايد به يك معنا مهمترين وزارت‌خانه در بين دستگاه‌هاي اجرايي به ويژه از منظر كاركرد منطقه‌اي باشد و اين اهميت به گونه‌اي است كه تا قبل از اصلاح قانون اساسي و حتي قبل از انقلاب معمولا اين گونه بوده كه در غياب نخست‌وزير اداره جلسات هيات دولت با وزير كشور بوده و اين حكايت از اهميت اين وزارتخانه دارد.
وي افزود: مسئوليت‌هايي كه اين وزارتخانه در تامين امنيت داخلي، توسعه سياسي، اجتماعي و اداره امور محلي و منطقه‌اي و عمراني در مناطق كشور به عهده دارد لازمه‌اش توجه بيشتر نمايندگان در بررسي وزير پيشنهادي و دقت در تصميم‌گيري است.
نماينده مردم زنجان در مجلس به سابقه نجار در وزارت دفاع اشاره كرد و يادآور شد: با توجه به اينكه محمد مصطفي نجار سابقه وزارت دفاع را دارد در ابتداي امر اين گونه به نظر مي‌رسد كسي كه سابقه يك دوره وزارت را داشته باشد انجام مسوليت وزارت براي او كار ساده‌اي است در حالي كه به دلايلي ايشان گزينه‌ مناسبي براي اين وزارتخانه نيست.
انصاري در تشريح عدم صلاحيت نجار براي تصدي وزارت كشور به برنامه ارائه شده از سوي وي اشاره كرد و اظهار داشت: برنامه تقديمي نجار به مجلس به صورت زندگينامه است كه در اختيار نمايندگان قرار گرفته كه نكاتي در آن بيانگر عدم اشراف كامل وي به وظايف اين وزارت‌خانه حساس است.
وي افزود: برخي از برنامه‌هاي ذكر شده در برنامه وي ربطي به وظايف وزارت كشور ندارد و در برخي از برنامه‌هاي ارائه شده حتي وظايفي از وزارت كشور وجود دارد كه اساسا در برنامه ايشان مورد توجه قرار نگرفته است.
اين نماينده مخالف با برنامه‌هاي وزير پيشنهادي كشور با بيان اينكه نجار وظايف وزارت كشور را با مجموعه وظايفي كه برعهده استانداران است كمي مخلوط كرده‌ در حالي كه استانداران به عنوان نماينده عالي دولت و رئيس‌جمهور در استان بعضاً اختياراتي فراتر از وزير كشور دارند از جمله مسووليت دستگاه‌هاي اجرايي استان، گفت: با تصميمي كه اخيرا در تغيير ساختار سازمان‌هاي مديريت و برنامه‌ريزي گرفته شده وظيفه پيشبرد برنامه‌ توسعه استان برعهده استانداران است كه چنين وظيفه‌اي برعهده وزير كشور نيست.
انصاري اضافه كرد: برخي از برنامه‌هاي ارائه شده از سوي نجار حاكي از عدم اشراف ايشان به وظايف وزارتخانه است كه مي‌توان به ايجاد تسهيلات رفاهي براي كليه اقشار در حالي كه از وظايف دستگاه‌هاي همچون تربيت‌بدني، آموزش و پرورش و ساير دستگاه‌ها است، اشاره كرد.
وي با اشاره به مواردي از برنامه‌هاي ارائه شده از سوي وزير پيشنهادي همچون تقويت هويت ملي جوانان در صحنه‌هاي اجتماعي، تقويت جايگاه بسيجيان و ايثارگران، تحكيم نظام نهاد خانواده، پايگاه زن و كودك تصريح كرد: اين وظايف برعهده چهار يا 5 دستگاه ديگر است در حالي كه در برنامه‌هاي نجار آمده است.
نماينده مردم زنجان در مجلس تقويت سامانه ملي نظارت امور در طرح‌هاي عمراني، حمايت از بنگاه‌هاي زودبازده كوچك و بزرگ را از ديگر موارد ارائه شده در برنامه وزير پيشنهادي كه مربوط به وظايف اين وزارتخانه نيست برشمرد و خاطر نشان كرد: در كنار اين وظايفي كه ذكر شد يك بخشي مهي از وظايف وزارت كشور در برنامه‌هاي وي جامانده است كه مي‌توان از اين برنامه‌ها به بحث پناهندگان و اتباع خارجي كه با داشتن معضلات زيادي به آن توجه نشده است اشاره كرد.
انصاري ادامه داد: سازمان دهياري‌ها و شهرداريها از ديگر وظايف وزارت كشور است كه در برنامه‌هاي ارائه شده از سوي وزير پيشنهادي اسمي از اينها نيامده است به جزء يك مورد كه اسم شهرداري آمده كه در آن قول داده‌اند از اختيارات شهرداري براي تخصيص زمين به مسكن مهر استفاده كند.
وي ابراز داشت: علي‌رغم اينكه در قانون اساسي هفت اصل درباره شوراهاي اسلامي وجود دارد فقط يك بند در مورد شورايهاي اسلامي آمده است و آن برنامه براي شوراهاي اسلامي در حد ارائه آموزش است.
اين نماينده مخالف وزير پيشنهادي كشور با بيان اينكه براي كسي كه قرار است تصدي اين وزارتخانه را برعهده بگيرد اين حد از عدم اطلاع از مسووليت‌هاي وزارتخانه امر قابل چشم‌پوشي نيست گفت: بندي براي امنيت استان‌هاي مرزي در برنامه‌هاي ارائه شده از سوي آقاي نجار آمده كه ايشان با عنوان مردمي كردن

استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.189 seconds.